Bez kategorii

Jak utrzymać klienta – 5 porad na długotrwałą współpracę

By 27 listopada 2019 No Comments

Jak utrzymać klienta, czyli podstawa rozwoju Twojego biznesu. Długotrwała współpraca pozwoli Ci poczuć bezpieczeństwo finansowe. Do tego dochodzi większa szansa na osiągnięcie celu przez podopiecznego. To z kolei pozytywnie buduje Twoje portfolio.

tl;dr

Wzbudź w drugim człowieku sympatię, uczyń z siebie osobę wzbogacającą jego życie o pozytywne doświadczenia i wiedzę. Dzięki małym sukcesom na każdym treningu staniesz się ważnym elementem dnia, kojarzonym z uwolnieniem endorfin i  świeżością. 

jak utrzymać klienta kurs trenera personalnego health factoryMałe sukcesy

Nic tak nie cieszy jak postęp i świadomość, że nie stoimy w miejscu. Zastanów się co zrobić, by wywołać takie wrażenie na każdym treningu. Brzmi niebezpiecznie – stałe wystawienie na emocjonujący bodziec, z czasem zmniejsza jego wartość. Jednak praktyka wygląda inaczej. Wystarczy pod koniec treningu włączyć moduł interwałowy. Dostosuj go do możliwości podopiecznego tak, by dał sobie radę, a jednocześnie czuł ogromne zmęczenie. Jeżeli dobrze obliczyłeś obie zmienne, to sprawisz, że wytrzyma (uniknie nudności itd.), a co za tym idzie będzie z siebie zadowolony. Do tego, na następnym treningu dokonaj minimalnego utrudnienia, po czym pochwal dzielnego ucznia, że dał sobie radę.

Nie bądź nachalny

Nie wspominaj stale o przedłużeniu współpracy. Wyjdź z pozycji osoby, która raczej zaznacza, że wszelkie działania służą nie tylko osiągnięciu celu, ale także nauki samodzielności po zakończeniu wspólnej pracy. Sprawisz wrażenie profesjonalisty, dla którego najważniejsze jest jak najskuteczniejsze zrealizowanie zamierzonego planu.

Wiesz jak utrzymać klienta, ale nie jesteś jeszcze trenerem personalnym? Koniecznie przeczytaj TEN artykuł!

Duże sukcesy

Najbardziej oczywisty punkt. Czyli kontrola i realizowanie postępów. To jasne, że wszelkie pozytywne zmiany wzbudzą zaufanie i przywiązanie do Ciebie. Co więcej, ludzie często boją się samotniej pracy nad sobą, z obawy o regres. W związku z tym będą chcieli zostać przy swoim mentorze.

Pokaż swoją osobowość

Rozmawiaj, szukaj kontaktu i wspólnej nici porozumienia. Owocem będą efektywniejsze i przyjemniejsze treningi. Zawsze miło pogadać z kimś, kto jest czarujący, zabawny, a do tego charyzmatyczny. Znajdź chwilę, chociaż 5 minut, by prowadzić jedynie konwersację z klientem. Dobrym pomysłem będzie zaczynanie spotkania od rozgrzewki na bieżni, gdzie small talk zacznie przeradzać się w coraz bardziej swobodne i koleżeńskie pogaduszki (a potem zaczynanie ostre trenowanie! 😉 ).

Bez trenera będzie trudno

Czyli pokaż swoją wartość i udowodnij, że bez Ciebie zmiana będzie niemożliwa. Agresywniej brzmiący punkt, ale to na tym polega nasz zawód. Musisz być zauważalny w życiu podopiecznego. Przypominaj o możliwości skontaktowania się z Tobą drogą mailową, czy telefoniczną. Wyślij czasem wiadomość przypominającą o trzymaniu się diety. Motywuj, bądź elastyczny i znajduj rozwiązania na palące problemy. Nie tylko żywieniowe, ale też treningowe. Pojawił się ból w ciągu dnia? Masz mieć na to skuteczną poradę.

Jak utrzymać klienta – podsumowanie

Jak widać, nie wystarczy być dobrym „technicznie”. Musisz być kontaktowy i bystry, a przede wszystkim autentyczny. Otwórz się na drugiego człowieka, poznaj go. Dowiedz się, czego oczekuje i mu w tym pomóż.